Met goed onderhoud gaat jouw e‑bike langer mee

Roadrider biedt onderhoudbeurten aan voor e-bikes van Tenways, Brekr, Comate en Cowboy

Goed onderhoud van jouw e‑bike

Roadrider is een toegewijd dealer en service-center voor eersteklas ­e-bikes van de merken Tenways, Brekr, Comate en Cowboy.

Heb jij een e-bike van een van deze merken? Dan kunnen wij je fiets in goede staat houden met regulier onderhoud.

Op deze pagina kan je zien wat wij bij een onderhoudsbeurt doen. Wist je trouwens dat je bij een bij Roadrider gekochte e-bike een gratis nastelbeurt ter waarde van €50 euro krijgt?

Wat kost een onderhoudsbeurt bij Roadrider?

Onderhoud e-bike met achterwielmotor

  • Nastelbeurt – €50: nodig na 500 km of 3 maanden
    (gratis bij aanschaf van een e-bike bij Roadrider)
  • Klein onderhoud – €75: na 2000 km of 1x per jaar exlusief vervangingsdelen (€50 voor bij Roadrider aangeschafte e-bikes).
  • Groot Onderhoud – €125: na 4000 km of 1x per 2 jaar
    (1e keer €100 voor een bij Roadrider aangekochte fiets)

Onderhoud e-bike met middenmotor

  • Nastelbeurt – €60: nodig na 500 km of 3 maanden
    (gratis bij aanschaf van een e-bike bij Roadrider)
  • Klein onderhoud – €85: na 2000 km of 1x per jaar exlusief vervangingsdelen (€50 voor bij Roadrider aangeschafte e-bikes).
  • Groot Onderhoud – €135: na 4000 km of 1x per 2 jaar
    (1e keer €100 voor een bij Roadrider aangekochte fiets)

Waarom een nastelbeurt?

Bij een nastelbeurt controleren wij een aantal belangrijke punten van jouw e-bike. Na 500km is de fiets ingereden en zijn alle onderdelen op elkaar ingesleten. Het is dan belangrijk om te controleren of alles nog goed op elkaar is afgesteld. Daarnaast zijn wij benieuwd of jij na de eerste kilometers nog net zo blij bent met je nieuwe E-bike als toen je hem op kwam halen.

Wat doen wij bij een nastelbeurt?

  • Remmen controleren en afstellen
  • Snaar- of kettingspanning controleren en afstellen
  • Spaakspanning controleren en afstellen
  • Naven, assen en balhoofd op speling controleren en afstellen
  • Alle bouten en moeren nalopen om lostrillen te voorkomen
  • Banden controleren en op juiste spanning brengen
  • Versnellingen controleren en afstellen (bij e-bikes met middenmotor)

Waarom klein onderhoud?

Het is zeer belangrijk om jouw e-bike regelmatig door een gespecialiseerde fietsenmaker te laten onderhouden. Tijdens het fietsen op jouw fiets treed er altijd slijtage op. Dit is niet erg, maar het is wel belangrijk dat de fiets daarna weer goed afgesteld wordt om overmatige slijtage of defecten te voorkomen.

Wat doen wij bij klein onderhoud?

  • Remmen controleren en afstellen
  • Snaar- of kettingspanning controleren en afstellen
  • Spaakspanning controleren en afstellen
  • Naven, assen en balhoofd op speling controleren en afstellen
  • Alle bouten en moeren nalopen om lostrillen te voorkomen
  • Banden controleren en op juiste spanning brengen
  • Bekabeling controleren
  • Slijtagemeting op draaiende onderdelen
  • Controleren technische componenten
  • Werking van motor en display controleren
  • Software updaten (indien mogelijk)
  • Ketting reinigen en smeren (m.u.v. fietsen met een riemaandrijving)
  • Versnellingen controleren en afstellen (bij e-bikes met een middenmotor)

Waarom groot onderhoud?

Vorig jaar heb ik klein onderhoud uitgevoerd, is dat voor dit jaar ook niet voldoende?

Een keer per 2 jaar of om de 4000 km is het nodig om de fiets wat grondiger te contoleren en smeren. Dit doen wij om overmatige slijtage en defecten te voorkomen. Tijdens klein onderhoud besteden wij weinig aandacht aan de motor, met groot onderhoud demonteren wij de motor, controleren wij deze en worden de draaiende delen gesmeerd.

Daarnaast krijgen de remmen ook wat meer aandacht. Deze worden ontlucht en de remolie wordt vervangen. Dit zorgt ervoor dat jouw fiets weer net zo goed remt als toen je hem nieuw hebt opgehaald.

Wat doen wij bij groot onderhoud?

  • Remmen controleren en afstellen
  • Remolie vervangen en remmen ontluchten
  • Snaar- of kettingspanning controleren en afstellen
  • Spaakspanning controleren en afstellen
  • Naven, assen en balhoofd op speling controleren en afstellen
  • Alle bouten en moeren nalopen om lostrillen te voorkomen
  • Banden controleren en op juiste spanning brengen
  • Bekabeling controleren
  • Ketting reinigen en smeren (m.u.v fietsen met een riemaandrijving)
  • Versnellingen controleren en afstellen (bij e-bikes met middenmotor)
  • Slijtagemeting op draaiende onderdelen
  • Controleren technische componenten
  • Werking van motor en display controleren
  • Software updaten (indien mogelijk)
  • Motor demonteren, controleren en draaiende delen smeren